Vraag en antwoord
We streven ernaar om alle vragen te beantwoorden.
De meest gestelde vragen en antwoorden hebben wij hieronder weergegeven.
Staat uw vraag er niet bij? Bel of mail ons gerust.
Hoe werkt de meldkamer 24/7?
Op het moment dat er op de knop gedrukt wordt zal er direct een verbinding gemaakt worden naar de meldkamer, en zullen vervolgens, indien nodig, de juiste hulpdienst zoals politie brandweer of ambulance voor u inschakelen, iedere seconde telt tenslotte. Meteen daarna zullen de door uw aangewezen contactpersonen gebeld worden.
Wat is een meldkamer gecertificeerd PAC?
Een meldkamer is enkel en alleen bevoegd de hulpdiensten voor u in te schakelen wanneer deze gekwalificeerd is met het PAC: Particuliere Alarm Centrale. Met andere woorden zij voldoen aan de strenge eisen die hieraan gesteld worden om u van dienst te mogen zijn. SOSalarmknop voldoet aan alle normen, door samenwerking met Servicecentrale Nederland te Landgraaf.
Hoe vaak kan ik een beroep doen op de meldkamer?
Hier is geen maximum aan verbonden, u kunt indien nodig 24/7 een beroep doen op de meldkamer, onder fair-use policy.
Wat is de looptijd van het abonnement?
Het abonnement heeft een looptijd van 1 maand en is per maand opzegbaar.
Wat is de Leveringstijd?
We streven ernaar om uw bestelling binnen 3 werkdagen te verzenden.
Hoe verloopt de betaling?
U hoeft de SOSalarmknop niet zelf aan te schaffen. De huur van de knop is inbegrepen bij een abonnement. Om de SOSalarmknop te installeren en ‘op maat’ te maken naar uw wensen, wordt éénmalig € 89,95 installatie- en aanmeldkosten in rekening gebracht. Dit bedrag kan worden voldaan bij uw bestelling, via i-Deal of vooraf overmaken. Het maandelijks abonnementsbedrag wordt per maand automatisch geïncasseerd.
Het maandbedrag van het abonnement is onbeperkt gebruik maken, op basis van fair-use policy, van de meldkamer 24/7 en data verbruik.
Instellen SOSalarmknop
De SOSalarmknop wordt ingesteld naar de wensen die u aangeeft, inclusief de contactpersonen en bijzonderheden en zal worden gekoppeld aan de meldkamer.
Kan ik wijzigingen doorgeven?
Uiteraard is het toegestaan wijzigingen door te geven, zoals het telefoonnummer van een contact persoon, een verhuisbericht, een medische indicatie etc. Dit is geheel gratis, u kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice.
Hoe lang heb ik garantie op de alarmknop?
Mocht onverhoopt een SOS alarmknop defect zijn, dan bieden wij een omruilgarantie.
Is de alarmknop ook in het buitenland te gebruiken?
Ja, ook dan kunt u een beroep doen op de meldkamer, dat wil zeggen, de meldkamer zal dan zo spoedig mogelijk de opgegeven contact personen op de hoogte stellen. In het buitenland kan de meldkamer geen beroep doen op hulpdiensten (politie, brandweer en ambulance), vanwege de regelgeving per land.
Zit ik ergens aan vast?
Nee, bij ons sluit u geen langdurig abonnement af, u bepaalt zelf hoe lang u gebruik wil maken van onze diensten.
Hoe kan ik opzeggen?
Opzeggen kan per e-mail of schriftelijk met een opzegtermijn van een maand.
Kan ik de dienst overdragen aan een ander persoon?
Ja, dit is mogelijk, u kunt contact opnemen met de klantenservice en wij zullen de gegevens en contact personen aanpassen naar uw wens.
Zijn de prijzen inclusief BTW?
Alle prijzen zijn inclusief btw.
Voor zakelijke doeleinden kunt u de BTW verrekenen en de overige kosten declareren als zijnde bedrijfskosten.